http://didshahr.ir/264381

01:57 :: 1402/08/08

پسرم بعد از طلاق با پدرش قطع ارتباط کرد و حالا من می خواهم پیش شوهر سابقم برگردمو

می خواهم پیش شوهر سابقم برگردم

نویسنده : زهره حسینی | ‌ مشاور

سوال: ۳ سال پیش از شوهرم جدا شدم. او دوباره ازدواج کرده و حالا طلاق گرفته است. پسرم هم ارتباطش را با پدرش قطع کرده و با من زندگی می‌کند. حالا شوهرم می‌خواهد دوباره با من زندگی کند، در صورتی که از یکدیگر متنفریم، اما شاید به خاطر پسرم، موافقت کنم. چه کنم؟

پاسخ: اگر شما فقط با انگیزه مراقبت از فرزندتان به زندگی قبلی برگردید دیر یا زود از شرایط موجود خسته خواهید شد و ممکن است پشیمان شوید بنابراین اگرچه فداکاری برای چنین موضوعی در زندگی بعضی افراد اتفاق می افتد، اما بهتر است در صورت تصمیم قطعی، دلایل خود را صرفا متمرکز بر فرزندتان نکنید و فوایدی هم برای خود جست‌و‌جو کنید، مانند تامین مالی، داشتن یک سرپرست مرد، مستقل شدن، مصونیت و امنیت در محیط جامعه.

احتمالا از یکدیگر متنفر نیستید

به موضوع نبود علاقه‌مندی‌تان اشاره کرده‌اید که الان به تنفر هم رسیده است. در صورت صحت چنین موضوعی کار سخت می‌شود. علاقه‌ای که از ابتدا نباشد به سختی بعدا پیدا می‌شود، مگر این‌که علاقه بوده، اما میزان آن کم و ناچیز بوده، البته با توجه به اظهارات خودتان در پیامک که گفته‌اید همسرم به زندگی با من تمایل دارد مفهوم تنفر از این عبارت به ذهن نمی‌رسد! اگر شما هم از او متنفر هستید پس چطور به پیشنهاد ایشان فکر می‌کنید؟! احتمالا شما حدس مى‌زنید که از هم متنفرید و صددرصد یقین ندارید.

از تغییرات خود و همسر‌تان مطمئن شوید

مسئله دیگر برای برگشت، اطمینان یافتن از تغییرات مثبتی است که بعد از جدایی در شما و ایشان رخ داده است. در بسیاری موارد افراد پس از جدایی اشتباهات خود را می‌پذیرند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند، یعنی به بینش و قضاوت درست درباره خود می‌رسند و از انکار و توجیه اشتباهات خود دست برمی‌دارند؛ بنابراین اگر هیچ کدام تلاشی در راستای رفع نواقص خود پس از جدایی نکرده باشند و صرفا به تایید خود اصرار دارند، برگشت مجدد یعنی قرار دادن خود در همان شرایط مخرب قبلی و گاهی حتی شرایط بدتر. البته در صورت وجود تغییرات مثبت در هر دو حتی احتمال بروز علاقه هم بعید نیست. در هر صورت، حال که با نگاه عاطفی و توجه به آسیبی که فرزندتان از جدایی شما دیده، قصد برگشت دارید، بهتر است با تلاش خود و همسرتان شرایط بهتری از قبل برای او فراهم کنید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264381

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *