http://didshahr.ir/263200

07:22 :: 1402/06/14

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل از موفقیت آمیز بودن نخستین عمل جراحی عروق در اتاق عمل هیبرید این مرکز درمانی خبر داد.

عمل جراحی

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل از موفقیت آمیز بودن نخستین عمل جراحی عروق در اتاق عمل هیبرید این مرکز درمانی خبر داد و گفت: امکانات این اتاق عمل، زمینه مداخلات کم یا غیرتهاجمی قلب و عروق را برای برخی بیماران پرخطر فراهم کرده است.

امیر احمد عرب زاده اظهار کرد: اتاق عمل هیبرید بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل دارای شرایط و امکانات کامل جراحی قلب و عروق با به روزترین دستگاه آنژیوگرافی است و با توجه به دارا بودن شاخص‌های بالا، مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی کاهش میزان مرگ و میر، عوارض، مدت بستری بیمار بعد از عمل جراحی و بازگشت به زندگی روزمره در کوتاه ترین مدت را از مزایای عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید برشمرد و افزود: در حال حاضر اعمال جراحی نیازمند به اتاق عمل هیبرید فقط در بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز استان قابل انجام است و بیماران نیازمند به آن، از سوی پزشکان فوق تخصص مرتبط به این مرکز معرفی می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل ادامه داد: برای پیگیری و تامین امکانات و لوازم اتاق عمل هیبرید، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تلاشهای زیادی شده است و در نهایت بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل در وزارت بهداشت و درمان در فهرست مراکز دارای قابلیت عمل جراحی با امکانات اتاق عمل هیبرید قرار گرفته است.

دکتر عرب زاده درباره وضعیت بیماری که نخستین عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید با حضور وی و دکتر رضا عبادی، فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی پیشرفته انجام گرفته است، اظهار کرد: بیمار، دچار آنوریسم آئورت (گشاد شدگی سرخرگ حیاتی بدن) بود و عواقب این بیماری، پارگی سرخرگ و مرگ است و خوشبختانه با روش عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید، عمل جراحی در کمترین زمان و با پایین ترین میزان خطر انجام گرفت و بیمار ترخیص شد و به زندگی و کسب و کار روزمره خود بازگشت.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263200

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *