http://didshahr.ir/261980

01:40 :: 1402/04/27

درمان شوره سر باید براساس بافت و نوع مو باشد و در بسیاری از مواقع استفاده از شامپوی ضدشوره کافی نیست.

درمان شوره سر بر اساس بافت و مو

متخصصان می‌گویند برای پوسته‌پوسته شدن کف سر دلایل مختلفی وجود دارد و همه نمی‌توانند تنها با استفاده از شامپوهای ضدشوره استانداردی که در بازار وجود دارد، از شر آن‌ خلاص شوند. الکسیا دانوان، متخصص در زمینه اصلاح مو به فاکس‌نیوز گفت: «عوامل مختلفی در ایجاد شوره سر نقش دارند که خشکی پوست، پسوریازیس، پوست سر چرب و قارچ از شایع‌ترین دلایل‌ آن به شمار می‌روند». در ادامه با این مشکل و راه‌‌‌های رفع آن بیشتر آشنا می‌‌‌شویم.

شوره سر چیست؟

به گفته موسسه ملی بهداشت آمریکا، شوره سر یک بیماری پوستی غیرالتهابی است که به پوسته‌پوسته شدن پوست کف سر منجر می‌شود. به گفته دانوان، در حالی که زمستان می‌تواند خشکی پوست سر و شوره را در پی داشته باشد، «شوره تابستانی» هم می‌تواند به دلیل عرق، خاک، رطوبت، مواد شیمیایی در آب استخر یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود.

چه کسانی به‌‌‌پزشک مراجعه کنند؟

دانوان برای کسانی که شوره سر مزمن دارند، شامپوهای حاوی روی، سلنیم سولفاید یا کتوکونازول را توصیه می‌کند که به اغلب شامپوهای تجاری ضدشوره اضافه می‌شوند. البته دانوان تاکید می‌کند که این افراد بهتر است به پزشک مراجعه کنند تا یک نسخه درمانی دریافت کنند. در مقابل او، برای کسانی که میزان شوره‌ سر آن‌ها اندک است، مداخله پزشکی را ضروری نمی‌داند و توصیه می‌کند موها را برای تمیز کردن از مواد حالت‌دهنده سنگین، با یک شامپوی ملایم و باکیفیت بشویند. او همچنین برس زدن روزانه مو و پوست سر را پیشنهاد می‌کند تا تجمع چربی و پوست مرده در دفعات بین شست‌وشو به حداقل برسد.

راه‌‌‌های پیشگیری

به گفته دانوان، از آن جایی که پوسته‌ریزی کف سر بر اثر آفتاب‌سوختگی هم شبیه شوره است، کسانی که کف سرشان در معرض نور خورشید است، باید از کلاه استفاده کنند تا از بروز این شرایط پیشگیری کنند اما دکتر ماریانا بوسو، متخصص پوست مستقر در میامی، معتقد است شوره سر زمانی که پوست سر به طور مرتب تمیز و آب‌رسانی شود، برطرف می‌شود. او به بیماران خود توصیه می‌کند از شامپوهای ملایمی که به طور خاص برای رفع شوره سر ساخته‌ شده‌اند، استفاده کنند. بوسو همچنین به کسانی که به دنبال رفع شوره سرشان‌ هستند، هشدار داد استفاده از ابزارهای حرارتی و محصولات آرایشی را به حداقل برسانند، زیرا ممکن است شوره سر را تشدید کند.

Dandruff treatment based on texture and hair

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261980

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *