http://didshahr.ir/261879

05:39 :: 1402/04/24

نیک سیرت با تبریک هفته تأمین اجتماعی افزود: بیش از نصف جمعیت استان تحت پوشش این بیمه می باشند.

a568

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: باید هزینه های درمان در سبد معیشتی کارگران کاهش یابد و همچنین در استان اراده ویژه ای برای برچیدن پدیده زشت زیرمیزی برخی پزشکان بوجود آمده است.

مهدی نیک سیرت با اذعان بر اینکه هزینه های درمان در سبد معیشتی کارگران باید کاهش یابد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه های درمان در کشور افزایش داشته است، اما با رویکرد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در جهت کاهش این هزینه ها اقداماتی در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان انجام شده است.

نیک سیرت با تبریک هفته تأمین اجتماعی افزود: بیش از نصف جمعیت استان تحت پوشش این بیمه می باشند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استان توجه ویژه ای به استان اردبیل دارد، گفت: اقدامات سازنده و تحول در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان در دو سال اخیر انجام شده است.

نیک سیرت اضافه کرد: ۴۸ مصوبه در حوزه های درمان، بیمه و سرمایه گذاری شستا برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی از مشکل تأمین اعتبار برای پروژه های تأمین اجتماعی استان خبر داد و اظهار کرد: با دستور مدیرعامل سازمان ۳۳ میلیارد تومان به حساب سازمان تأمین اجتماعی استان واریز و بدهی پیمانکاران از آن محل تسویه شد.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در جای جای استان پروژه زیرساختی برای خدمات درمانی تأمین اجتماعی تعریف شده است و اعتبارات لازم به مرور تزریق میشود.

این مقام مسئول استان ادامه داد: در توسعه و ارتقاء کیفیت درمان و خدمات درمانی راضی نیستیم و ۳ راهبرد کلان برای درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل تعریف کرده ایم.

نیک سیرت افزود: درمانگاه شماره ۲ در خیابان اتوبوسرانی با ۴ هزار متر مربع، درمانگاه احداث شده در محوطه بیمارستان سبلان با ۷۰ درصد پیشرفت کاری، تزریق ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل درمانگاه نمین و در مجموع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این درمانگاه، تکمیل بخش اطفال بیمارستان سبلان با ۱۵ میلیارد تومان اعبتار مالی، نوسازی تأسیات بیمارستان سبلان از جمله اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان برای بهبود عملکرد زیرساختی جهت خدمات مطلوب درمانی به بیمه شدگان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از فرماندار شهرستان خلخال خواسته ایم ساختمانی را بصورت استیجاری در اختیار تأمین اجتماعی استان قرار دهد تا خدمات درمانی ارائه شود و همچنین دو روز در هفته پزشک متخصص برای ویزیت بیماران این شهرستان اعزام می کنیم.

مدیردرمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در شهرستان گرمی بدون تملک زمین، کلنگ زنی احداث درمانگاه بر زمین زده شده است و همچنین در شهرستان بیله سوار هتل نیمه کاره ای را برای تأسیس درمانگاه پیشنهاد داده اند.

نیک سیرت افزایش تعداد تخت های بیمارستان ارس را جزو مصوبات سفر رئیس سازمان به استان برشمرد و اضافه کرد: بیمارستان ارس شرایط خوبی ندارد و تخت های این بیمارستان از ۴۶ تخت به ۹۶ تخت افزایش پیدا می کند.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل کمبود برخی از داروها را از معضلات بیماران استان دانست و گفت: بدهی سازمان به داروخانه تسویه شد تا خریدهای دارویی تسریع شود و همچنین رویکرد سازمان بر این است که اعتبار یکساله خریداری شود و منتظر تخصیص نباشند.

نیک سیرت در این نشست با اعلام اینکه به معضل زیرمیزی دریافت کردن برخی از پزشکان از بیماران ورود کرده ایم، بیان کرد: با دادستان و رئیس سازمان بازرسی استان جلساتی را برگزار کرده ایم و همچنین اقدامات پیشگیرانه ای انجام شده است.

وی با ابراز اینکه تعداد کمی از پزشکان با این پدیده شوم آبروی جامعه پزشکی کشور را زیر سؤال می برند، تصریح کرد: می توانیم پزشکان دیگری برای زیرمیزی بگیران جایگزین کنیم.

این مقام مسئول استان خاطرنشان کرد: ۲۱۷ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد را پرداخت کرده ایم و همچنین تهاتر برای پرداخت بدهی های تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

نیک سیرت از استخدام نیرو برای درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه نمین و درمانگاه تخصصی سبلان با آزمون در نیم سال دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای جذب نیروهای خدماتی نیز فراخوان توسط شرکت های طرف قرارداد منتشر می شود.

وی جریمه کلان ماده ۱۰۰ شهرداری برای تأمین اجتماعی استان را مانع افزایش بنا در سال های اخیر بیان کرد و افزود: با پرداخت این بدهی اقدامات عمرانی تسریع شد.

 

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261879

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *