http://didshahr.ir/261792

06:11 :: 1402/04/20

علی حیدری اناری گفت: به دنبال خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها در اکثر نقاط استان با کمبود منابع آب مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم تا از هر طریق ممکن آب شرب مورد نیاز مردم را تامین نماییم.

آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر سد یامچی به‌عنوان مهم‌ترین سد در تامین آب مردم مرکز استان ۲۳ میلیون مترمکعب آب دارد.

علی حیدری اناری  در جلسه با مدیرآب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به رسالت بزرگ دو شرکت در تامین و توزیع آب شرب مردم استان اظهار کرد: خوشبختانه هماهنگی و همدلی بسیار خوبی در بین دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان به منظور تامین کمی و کیفی آب شرب مردم استان وجود دارد و تمامی تلاش‌های خود را در این راه به‌کار بسته‌ایم.

وی افزود: به دنبال خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها در اکثر نقاط استان با کمبود منابع آب مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم تا از هر طریق ممکن آب شرب مورد نیاز مردم را تامین نماییم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مشترک دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در سطح استان تصریح کرد: علی رغم کاهش شدید منابع آب در اقصی نقاط استان، به دنبال منابع مالی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در سطح استان هستیم تا مردم استان مشکلی در این مورد نداشته باشند.

حیدری اناری در ادامه با اشاره به حجم آب موجود در پشت سد یامچی گفت: سد یامچی به‌عنوان مهم‌ترین سد در تامین آب مردم مرکز استان در حال حاضر ۲۳ میلیون مترمکعب آب دارد که بخش قابل توجهی از این مقدار غیرقابل مصرف در بخش شرب است و مردم مرکز استان باید بیشترین دقت را در مصرف آب داشته باشند تا در ایام پیک مصرف آب در تابستان به مشکل نخوریم.

وی به اورهال کردن بارج‌های شناور سد یامچی در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: به منظور تمهیدات لازم جهت برداشت آب با کیفیت از سطوح فوقانی مخزن سد یامچی در فصل گرما بارج‌های شناور اورهال شده تا مشکلی در برداشت آب نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مقدار آب شرب مصرفی شهر اردبیل در تابستان سالجاری را ۱۹۰۰ تا ۲۳۰۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه آب شرب شهر اردبیل تاکنون ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است و ما ناچاریم تا بیشتر از ظرفیت تصفیه خانه در تابستان امسال آب تولید کنیم.

حیدری اناری با اشاره به برخی اقدامات مهم شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی به مردم در سال گذشته عنوان کرد: شروع عملیات ارتقا تصفیه خانه موجود به سیستم DAF، اتمام زون آبرسانی داخل شهر اردبیل، اتمام خط دوم برج آبگیر به تصفیه خانه، اتمام مطالعات انتقال آب از حوضه سفیدرود و تکمیل آبگیر سد یامچی بخشی از این اقدامات است.

 

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261792

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *