http://didshahr.ir/261629

09:14 :: 1402/04/15

عملیات اجرایی اولین پل تفریحی سه طبقه معلق کشور (هیبریدی) با حضور استاندار اردبیل در «دربند ورگه‌سران» سرعین آغاز شد.

سید حامد عاملی

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت های گردشگری اردبیل کم نظیر است و با توسعه این ظرفیت‌ها می توان این استان را به قطب مهم گردشگری به ویژه قطب مهم پل معلق در کشور تبدیل کرد.

سید حامد عاملی با بیان اینکه ظرفیت صنعت گردشگری اردبیل باید تبدیل به ثروت شود و رفاه عمومی را فراهم کند افزود: این استان در اکثر شاخص‌های اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد و ضروری است همه تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای از بین بردن شکاف اقتصادی و ایجاد زیر ساخت لازم برای توسعه گردشگری استان باشند.

وی گفت: رفع شکاف اقتصادی استان نیاز به همت جمعی مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها دارد که در گام نخست باید زیرساخت‌ها و امکان دسترسی مردم به امکانات زیربنایی مهیا شود.

استاندار اردبیل عقب ماندگی استان در بخش‌های مختلف را یادآور شد و گفت: این استان در بخش راه، آب، برق، گاز و راه آهن دارای خلاء ها و نارسایی‌هایی است که رفع این خلاء ها و نارسایی‌ها به کار جهادی و تلاش همه جانبه مدیران نیاز دارد.

وی ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف برای رونق و توسعه استان و جذب سرمایه گذاری‌ها صورت گرفته اما ضرورت دارد با حمایت سرمایه‌گذاران زمینه جذب سرمایه‌های بیشتری در استان فراهم شود تا امکان توسعه و اجرای طرح‌های اقتصادی و گردشگری زمینه‌سازی شود.

عاملی احداث مجموعه گردشگری ورگه سران را نیازمند حمایت ویژه مدیران و مردم دانست و گفت: با توجه به احداث این مجموعه بزرگ گردشگری در سرعین، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های زیرساختی در این زمینه اختصاص می‌یابد.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ممتاز این استان توجه به صنعت گردشگری است که برگزاری رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فضایی را فراهم کرده تا بتوانیم کارها را به شکل مطلوب و مناسب به پیش ببریم.
استاندار اردبیل گفت: باید به سمتی برویم تا تحول در بخش گردشگری تبدیل به ثروت عمومی شود و از محل این سرمایه‌گذاری‌ها، محرومیت و بخش زیادی از کمبودها و نقص‌ها برطرف شود.
وی افزود: مردم باید افزایش درآمد سرانه را در سفره‌های خود به عینه مشاهده کنند که در این زمینه در کنار اجرای طرح‌های زیربنایی، امیدواریم فعالیت‌های مؤثری را از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد باشیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه غدیر خم، عید امامت و ولایت است گفت: باید این عید اکبر را که در آن هدایت امت ابلاغ شده، پاس بداریم.

وی سفارش حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر را در حب مردم و لطف و محبت به آحاد جامعه یادآور شد و گفت: از مسیر خدمتگزاری می‌توان زمینه جلب رضایت مردم را فراهم کرد و بهترین و ماندگارترین آثار را از خود به یادگار گذاشت.

استاندار اردبیل گفت: مسئولان باید تنها راه و شیوه خدمت به مردم را الگوی خود قرار دهند چرا که در حاکمیت اسلامی آبادی، عمران، بهبود کارها همچنین حرکت در مسیر تحول اقتصادی و عمرانی در سایه حضور مردم شکل می‌گیرد.

وی خط امامت و ولایت را، خط صلاح و رستگاری جامعه عنوان کرد و افزود: ما در نظام اسلامی در جایگاه خدمتگزاری مردم باید قدر مسئولیت را بیشتر بدانیم و از آن در جهت رفاه و آسایش مردم بهره بگیریم.

مدیر مجموعه گردشگری ورگه سران سرعین هم در این مراسم گفت: ایجاد راه دسترسی و دیگر زیرساخت‌های این مجموعه برای تسهیل بازدید گردشگران ضروری است.

حسین عباسی نیا افزود: همچنان سرمایه‌گذاران از نبود زیرساخت‌ها در بخش توسعه فضاهای گردشگری رنج می‌برند که در این زمینه باید همه مسوولان استان با احساس مسوولیت ورود پیدا کنند.

وی گفت: عملیات اجرایی اولین پل تفریحی سه طبقه معلق کشور در «دربند ورگه‌سران» سرعین شروع شد و پیش بینی می‌شود فاز اول این مجموعه تا مهر سال جاری راه اندازی شود.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261629

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *