http://didshahr.ir/260027

05:24 :: 1402/02/20

سهراب موسی زاده گفت:با وجود اینکه به دفعات از سوی مسئولین استانی برای اداره امور مالیاتی شهرستان سرعین دستور داده شده که ۹ درصد ارزش افزوده از صاحبان آبدرمانی ها گرفته نشود، اما همچنان این مالیات از مدیران و سرمایه گذاران این حوزه اخذ می‌شود.

موسی زادگان

سرمایه گذار حوزه هتلینگ و آبدرمانی در سرعین وجود آبهای درمانی و گرم معدنی در شهر سرعین را محور گردشگری استان اردبیل توصیف کرد.

سهراب موسی زاده، مدیر هتل و آبدرمانی ارشاد سرعین  با تأکید بر اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور است، اظهار کرد: محوریت گردشگری استان نیز آبهای درمانی مستقر در شهر سرعین می باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون با افزایش مسافران نسبت به سال های قبل مواجه هستیم، تصریح کرد: متأسفانه علی رغم این افزایش، درآمدهای حاصل شده صرف مخارج زیاد هتل ها و آبدرمانی ها می‌شود.

این سرمایه گذار حوزه گردشگری ادامه داد: افزایش دستمزدها، اقلام مصرفی، عوارض، مالیات، حق بیمه، آب بهاء و غیره سبب شده درآمدها کفاف مخارج را نکند.

موسی زاده بیان کرد: افزایش مخارج و ۹ درصد ارزش افزوده که بر روی قیمت تمام شده بلیط‌های آبدرمانی ها لحاظ شده، باعث گلایه مسافران و گردشگران در این خصوص می‌شود
مدیر هتل ارشاد سرعین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به دفعات از سوی مسئولین استانی برای اداره امور مالیاتی شهرستان سرعین دستور داده شده که ۹ درصد ارزش افزوده از صاحبان آبدرمانی ها گرفته نشود، اما همچنان این مالیات از مدیران و سرمایه گذاران این حوزه اخذ می‌شود.

موسی زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود از مدیرکل امور مالیاتی استان درخواست کرد برای پایان بخشیدن به این موضوع و رضایت سرمایه گذاران آبدرمانی ها و استفاده کنندگان از آبها، ورود جدی نماید.

وی همچنین ضمن اشاره به خاصیت آبهای گرم معدنی، آن را باعث ایجاد ساییدگی و خرابی امکانات و تجهیزات استفاده شده در آبدرمانی ها برشمرد و گفت: افزایش سرسام آور هزینه ها و مصالح، نوسازی و بهسازی اماکن آبدرمانی ها را با مشکل جدی روبرو کرده است.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/260027

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *