http://didshahr.ir/257816

05:33 :: 1401/12/06

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل گفت: بافته‌های داری صنایع‌ دستی این استان در سطح ملی و بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تولیدات آن مهم‌ترین دست آفریده‌های صادراتی این خطه را شامل می‌شود.

حسن محمدی‌ ادیب

حسن محمدی ادیب اظهار کرد: استان اردبیل به‌واسطه داشتن قابلیت بالا در صنایع دستی بویژه در بافته‌های داری امسال در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر موسوم به سرو سیمین با شرکت ۱۳ اثر درخشید.

وی افزود: آثاری در رشته‌های بافته‌های داری، گلیم و ورنی ، ساخت زیورآلات فلزی، سفال و سرامیک نیز از هنرمندان اردبیلی در این رویداد مهم پذیرفته شده بود و ندا دلنواز در رشته گلیم ورنی این جشنواره دیپلم افتخار دریافت کرد و نظارت هفت داور ایرانی و خارجی و پنج ارزیاب خارجی از حساسیت بالای جشنواره حکایت داشت.

توحید دلاور قوام ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز ارزش سالانه تولیدات صنایع دستی استان را ۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ رشته بومی سنتی و رایج صنایع‌ دستی در استان فعال است و در ۱۸ رشته، خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

صنایع دستی

سهم بالای استان اردبیل در صادرات صنایع دستی

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/257816

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *