http://didshahr.ir/254076

01:58 :: 1401/12/19

مشاوره زوجین: شوهرم به تماشای فیلم مستهجن و مبتذل علاقه دارد و از من می خواهد با او به ببینم.

شوهرم اصرار دارد فیلم مستهجن ببینم

نویسنده : دکتر حسین محرابی| ‌ روان شناس و مدرس دانشگاه


سوال: 

زنی ۲۸ ساله هستم و رابطه عاشقانه و خوبی با همسرم دارم. فقط او معتقد است برای گرم شدن زندگی‌ زناشویی نیاز داریم که فیلم‌های غیراخلاقی تماشا کنیم و این کار برای من خیلی مشمئزکننده است. با این درخواست شوهرم، چه کنم؟

پاسخ: 

مخاطب گرامی، متاسفانه امروزه تماشای فیلم‌های غیراخلاقی در بین برخی از زن و شوهرها گزارش شده و با این تصور که رابطه زناشویی آن‌ها بهتر می‌شود یا به بهانه فراگیری آموزش‌های جنسی، مبادرت به تماشای این گونه فیلم‌ها می‌کنند، در حالی که بنا به دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد، نه تنها گرمی و صمیمیت به رابطه آن‌ها داده نمی‌شود بلکه سردی، بی‌اعتمادی، کاهش اعتماد به نفس و غمگینی نصیب‌شان می‌شود.

۳ خطر بسیار جدی تماشای فیلم مستهجن

اگر قرار است با شوهرتان در این باره صحبت کنید، ابتدا باید اطلاعات خودتان را در این خصوص افزایش دهید. در ادامه به برخی از جنبه‌های منفی و خطرات جدی تماشای این گونه فیلم‌ها اشاره خواهد شد.

۱- تغییر در سطح انتظارات زوج ها | همان طور که می‌دانید تولید محتواهای پورنوگرافی به یک صنعت پول‌ساز برای سودجویان تبدیل شده و به‌ طور طبیعی به‌ دنبال ایجاد هیجانات و صحنه‌های مصنوعی با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف هستند. این در حالی است که بینندگان این فیلم‌ها به‌ طور ناخودآگاه همسر خود را با هنرپیشه فیلم مقایسه می‌کنند و به مرور این توقع در ذهن آن ها شکل می‌گیرد که همسرشان هم باید رفتارهای جنسی آن هنرپیشه را انجام دهد و اگر قادر نباشد در آن سطح از عملکرد ظاهر شود، به مرور جایگاه خود را در ذهن همسرش از دست می‌دهد. این جاست که فرایند فاصله گرفتن زن‌و‌شوهر از یکدیگر شروع می‌شود چرا که هیچ مرد یا زنی نمی‌تواند زیبایی‌ها و جذابیت‌های موجود در آن فیلم را در واقعیت ایجاد کند.

۲- تخریب شخصیتی زوج ها | احساس ارزشمندی یکی از نیازهای روانی سطح بالا در انسان است و همه افراد در حالت عادی این حس را به خودشان دارند و زمانی که خود را در مقایسه با هنرپیشه آن فیلم ضعیف‌تر و ناتوان‌تر ببینند، این احساس را از دست می‌دهند. بنابراین تماشای فیلم‌های پورن به تدریج باعث از بین رفتن ارزشمندی و کاهش اعتمادبه‌نفس در زوج ها می‌شود و زمانی که هرکدام احساس کنند که در این رابطه هر روز بیشتر تحقیر می‌شوند، ممکن است برای اثبات توانمندی خود و به دست آوردن اعتماد به ‌نفس‌شان وارد روابط فرا زناشویی شوند.

۳- سایر آسیب‌ها | به جز موارد اشاره شده، این موضوع آسیب‌های دیگری از قبیل بی‌اعتماد شدن زوج ها به یکدیگر، اعتیاد، تنوع طلبی، سردمزاجی، انزوا و گوشه‌گیری، کاهش صمیمیت، آسیب‌های اجتماعی و … را هم به‌ دنبال دارد.

چند توصیه به شما

گفت‌وگو و استدلال همواره به عنوان اولین و بهترین راه‌حل برای حل مشکلات زوج ها مدنظر بوده است و در این خصوص هم اولین پیشنهاد ما، گفت‌وگو کردن بدون داشتن تعصب شخصی و نظر موافق یا مخالف است،زیرا اگر زن یا شوهر واقعا به دنبال گرم شدن یک رابطه باشند، عقلانی‌ترین و کم هزینه‌ترین راه را برای آن انتخاب می‌کنند. مگر این که در این خصوص مرد بخواهد با خودخواهی تمام، همسرش را نادیده بگیرد و به ‌دنبال ارضای هوس‌های خود باشد.

بنابراین اگر شما مخاطب ‌گرامی بتوانید با آرامش کامل معایب این کار را برای همسرتان تشریح کنید، احتمالا او هم حاضر به آسیب ‌دیدن رابطه عاشقانه‌تان نخواهد شد. از طرفی سعی کنید از یکنواختی در رابطه پرهیز و جذابیت‌های طبیعی بیشتری را در رابطه خود ایجاد کنید. توصیه دیگر به شما این است که از کمک یک روان شناس با تجربه و دارای مجوز استفاده کنید تا اگر احیانا اختلال جنسی یا اعتیاد به پورن در همسرتان وجود داشت، بتوانید آن را درمان و به حفظ رابطه صمیمانه خود کمک کنید.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/254076

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *