http://didshahr.ir/254058

07:44 :: 1401/08/29

کلیم الله وثوقی گفت:طبق اعلام نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری، علت اصلی تصادفات استان اردبیل، سبقت و سرعت غیرمجاز است.

کلیم الله وثوقی

کلیم الله وثوقی با بیان این‌که بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین راهور و یا نواقص احتمالی خودرو از دلایل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها است، تصریح کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری، علت اصلی تصادفات استان اردبیل، سبقت و سرعت غیرمجاز است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی، انجام آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، رانندگان عزیز هم قوانین راهور را بیش از پیش رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

وی با اشاره به اصلاح ۲۷۲هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها در استان اردبیل، ادامه داد: در ۷ ماهه گذشته راهداران یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را خط‌کشی کرده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جهت آگاهی‌بخشی به رانندگان، ۲هزار مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶هزار و۵۰۰ تابلوی الزامی راه‌ها در محورهای مواصلاتی نصب شده و یک‌هزار و ۶۰۰ سرعتکاه در راه‌های استان اصلاح، رنگ‌آمیزی، تهیه و نصب شده است.

وثوقی افزود: نصب ۳هزار و ۲۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها، آبروها و رفوژمیانی، ارتقای ۳۵۰ شاخه گاردریل، تعمیر ۳هزار و۵۰۰ شاخه گاردریل، شست‌وشوی ۱۰۴هزار از علایم، تهیه و نصب ۱۷ عدد از چراغ‌های چشمک‌زن، رنگ‌آمیزی ۳هزار و ۶۰۰ عدد از پایه تابلو و علایم، رنگ‌آمیزی ۱۴۰ پایه روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن، از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته است.

وی به ۲۷۰هزار مترمربع لکه‌گیری و رفع چاله‌های راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل در ۷ ماهه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در مدت یادشده ۱۲۲ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ۱۰۶هزار مترمکعب خاک‌برداری و اصلاح پیچ در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد و بیان کرد: ۷هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه بازسازی و اصلاح شده است.

تصادف

سبقت و سرعت غیرمجاز، علت اصلی تصادفات اردبیل

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/254058

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *