http://didshahr.ir/253856

06:47 :: 1401/08/24

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یکهزار و ۳۹۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان اردبیل وجود دارد.

 

مسکن

وی با بیان اینکه یکهزار و ۳۹۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان اردبیل وجود دارد، افزود: این بافت‌های ناکارآمد و سکونت‌گاه غیررسمی مربوط به اردبیل به میزان ۹۶۳ هکتار ، پارس ‌آباد ۲۴۸ هکتار، خلخال ۸۴ هکتارو مشگین‌ شهر ۹۵ هکتار است که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان اردبیل در بافت ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند بطوری که در اردبیل ۲۰ سکونت‌گاه، در مشگین شهر۱۲سکونت‌گاه ، در پارس آباد ۱۱ و در خلخال هفت محله در قالب سکونت گاه غیررسمی شناسایی شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۵۶ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در بافت‌های ناکارآمد یا سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند،گفت: ۳۰ درصد جمعیت اردبیل،۳۳ درصد جمعیت مشگین شهر، ۲۶ درصد جمعیت پارس آباد و ۱۴ درصد جمعیت خلخال در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.معاون مسکن و ساختمان راه‌وشهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهری نیازمند ساماندهی هستند افزود: اجرا و راه اندازی شبکه فاضلاب، احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت و کلانتری در حاشیه شهرهای استان مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص اعتبارت لازم این طرح‌ها به تدریج به اتمام می رسد.

حسین زاده در ادامه روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به برنامه دولت برای شتاب بخشی به این طرح‌ها اظهار کرد: برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم‌بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می‌توانند تسهیلات مورد نظر را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

مسکن

بازسازی یک هزار بافت فرسوده در اردبیل

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/253856

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *