http://didshahr.ir/251828

01:13 :: 1401/06/29

پژوهش جدید نشان می‌دهد که برخی خوراکی ها به اندازه داروهای مسکن رایج مانند ایبوپروفن قدرت مبارزه با درد را دارند.

خوراکی های مفید برای کاهش درد‌ اندام ها

1- فلفل تند

کپسایسین، ماده‌ای که به فلفل‌ها طعم تند می‌دهد، به‌ دلیل خواص ضد درد آن در کرم‌ها و لوسیون‌ها شناخته شده است. برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خوردن فلفل تند به جای قرار دادن آن روی پوست، ممکن است التهاب را کاهش دهد و از آن جلوگیری کند.

2- نعناع

روغن نعناع، ​​گرفتگی‌های دردناک، گاز و نفخ را که از علایم سندروم روده تحریک‌پذیر هستند، تسکین می‌دهد. چای نعناع یک تسکین‌ دهنده خوب برای ناراحتی‌های گاه‌به‌گاه شکم است.

 3- زردچوبه

کورکومین، ترکیب موجود در زردچوبه که رنگ نارنجی روشن به آن می‌دهد، می‌تواند بر چندین فرایند در بدن از جمله التهاب تأثیر بگذارد.

ماهی

4- ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی برای کاهش درد آرتریت و بهبود سلامت قلب است. انواع دیگر ماهی‌های آب سرد، از جمله تن، ساردین، قزل‌آلا و ماهی خال‌‌دار انتخاب‌های خوبی هستند.

5- روغن زیتون

روغن زیتون ترکیبی به نام اولئوکانتال دارد که مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. روغن زیتون اصل همچنین دارای لوبریسین است که غضروف را از شکستن محافظت می‌کند.

6- زنجبیل

زنجبیل احتمالاً بیشتر به دلیل خواص ضد تهوع و تسکین‌ دهنده معده شناخته شده است اما همچنین می‌تواند با درد، از جمله درد مفاصل ناشی از آرتریت و دردهای قاعدگی مبارزه کند.

 7- بلوبری

این جواهرات آبدار کوچک دارای مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که ممکن است با التهاب مبارزه کنند و درد را کاهش دهند. دیگر میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها، از جمله توت‌فرنگی و پرتقال، می‌توانند اثر تسکین‌دهنده مشابهی داشته باشند.
3 دانه کدوتنبل | دانه کدوتنبل منبع فوق‌العاده‌ای از منیزیم است؛ منیزیم می‌تواند تعداد حمله‌های میگرن‌ را کاهش دهد. دانه کدوتنبل همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند.برای دریافت منیزیم بیشتر، بادام و بادام هندی، سبزیجات با برگ سبز تیره و لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/251828

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.