http://didshahr.ir/243470

09:17 :: 1402/01/09

تعداد زیادی درخت، شیشه های ساختمانها و تابلو براثر طوفان شکسته اند.

وضعیت طوفان در اردبیل


پیش درآمد تندباد جنوبغربی (گرمیج) درحالی از امروز در اردبیل وزیدن گرفته است که خروجی نقشه های تراز نزدیک به زمین از تشدید و گسترش این پدیده به دیگر نواحی شمالغرب از حوالی عصر امروز حکایت دارد.

امروز ضمن افزایش سه تا پنج درجه ای دما سرعت طوفان در برخی نقاط گاهی به ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

فردا پنجشنبه با کاهش هرچه بیشتر فشار ستون جو بر فراز خزر و شمالغرب و ایجاد گرادیان (شیب) فشاری زیاد بر سرعت طوفان بازهم اضافه میشود. در برخی مناطق مستعد سرعت مقطعی این گرمباد که در اردبیل به گرمیج و در مناطق ترک زبان غرب گیلان به گرمش موسوم است تا ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده میشود.

تمرکز طوفان در پهنهء مرکزی استان اردبیل ، شرق دریاچهء اورمیه ، هشترود ، نظرکهریزی ، تیکمه داش ، قره چمن ، بستان آباد و شرق تبریز ، ماهنشان ، زنجان ، تاکستان ، ابهر ، خرمدره ، اسب یونی و … انتظار میرود.

️طوفان که علاوه بر گردوغبار در بعضی نقاط براثر شدت زیاد دانه های شن را نیز به هوا بلند خواهد کرد میتواند سبب مشکلات و خساراتی به سازه های کم دوام ، مبلمان شهری ، درختان ، تابلوها ، آنتنها و … بشود.

از حوالی ظهر جمعه از غرب خزر به تدریج از شدت طوفان کاسته شده و جانب وزش باد به شمالی تا شرقی تغییر یافته و ضمن کاهش چشمگیر دما شرایط برای بازگشت هوای زمستانی و برف و سرما به شمالغرب و به خصوص منطقهء اردبیل فراهم میشود.

توکلت علی الله ؛ مسعود وسیله ایردموسی


Storm condition

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/243470

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *