http://didshahr.ir/266928

11:47 :: 1403/02/08

برای آشنایی با بهترین بازارهای اهواز تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای جنوبی ایران، از جمله اهواز، وجود بازارهای متنوع سنتی است. با توجه به نزدیکی به بنادر، امکان خرید کالاهای خارجی اصل با قیمت ارزان نیز در شهرهای جنوبی وجود دارد. بهترین زمان برای بازارگردی در اهواز به لحاظ خلوت بودن، فصل تابستان است؛ از طرفی هم، تعداد مسافران در این فصل کمتر می‌شود و می‌توان بلیط قطار اهواز را با قیمت بسیار ارزان خریداری کرد. جالب است بدانید این روزها به دلیل امکانات رفاهی قطارها، امکان رزرو کوپه‌های دربستی، زمان حرکت دقیق و بسیاری موارد دیگر، قطارها به‌عنوان وسیله‌ای امن، راحت و مقرون‌به‌صرفه برای سفر، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌‌اند. برای آشنایی با بهترین بازارهای اهواز تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

images 1713963219 662900d34d9a3

بازار کاوه؛ پاتوق سوغاتی فروش‌های خوش لهجه اهواز

بازار کاوه در خیابان طالقانی، ضلع غربی خیابان کاوه (کیوان)، یکی از بازارهای قدیمی اهواز است که ساخت آن به زمان پهلوی بازمی‌گردد. در این بازار، انواع‌ خوراکی‌ها از میوه و سبزی نوبرانه گرفته تا سوغاتی‌های اهواز یافت می‌شود.

در بازار کاوه اهواز، علاوه بر سوغاتی‌های خوراکی می‌توانید وسایل قهوه‌خوری عربی را هم تهیه کنید. این بازار یک قسمت مخصوص فروش آبزیان دارد و در بخش‌های دیگر میوه‌های هفت رنگ و تره‌بار، سینی‌های ترشی‌جات و ویترین‌های رنگارنگ از ترشی و قره‌قورت، خوش‌خوراک‌ها را هیجان‌زده خواهد کرد. توصیه می‌کنیم برای خرید خرما در اهواز نیز به همین بازار بروید؛ چراکه انواع خرما از قبیل خرمای کبکاب، خرما زاهدی، خرمای استعمران، خرما گنتار و … در آنجا وجود دارد.

بازار لشکرآباد؛ خیابانی پر از عطر و طعم برای شکم‌گردی در اهواز

بازار لشکرآباد اهواز، در حقیقت یکی از محله‌های مشهور و پرطرفدار اهواز است که به دلیل وجود مغازه‌های فلافل‌ فروشی متعدد برای گردشگران نیز اهمیت زیادی دارد. مردم جنوب علاقه زیادی به غذاهای تند دارند و فلافل‌های تند اهواز بسیار مشهور هستند. فلافل در اصل یک غذای عربی به معنی فلفل‌ها است و سرو آن همراه با سس‌های تند جزء جدانشدنی این غذا محسوب می‌شود. سفر به اهواز بدون رفتن به خیابان لشکرآباد و خوردن فلافل‌های اصیل جنوبی در این راسته بازار، به معنای واقعی کلمه، ناقص خواهد بود.

در محله لشکرآباد اهواز مغازه‌های قهوه‌فروشی و سایر غذاهای سنتی جنوبی نیز وجود دارد؛ اگر به بازار لشکرآباد رفتید شیرینی‌های مخصوص اهواز، کباب اهواز و لبوی داغ و لذیذ که در این بازار به فروش می‌رسد را نیز حتما امتحان کنید.

images 1713963219 662900d35b0e9

بازار معرض الامارات؛ بازار اجناس عربی

اگر به خرید ادلکن‌های اصلی عربی، قهوه‌سازها و دشداشه‌ یا همان البسه عربی علاقه‌مندید، حتما به بازار معرض الامارات اهواز بروید. این مکان یکی از بهترین بازارهای اهواز برای خرید اجناس اصلی عربی است. بازار معرض ‌الامارات در خیابان فراهانی قرار دارد و مغازه‌های آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز هستند، بنابراین این بازار می‌تواند مکان خوبی برای گشت‌وگذار شبانه در اهواز باشد.

بازارهای شبانه اهواز کم نیستند و درکل اهواز یکی از شهرهای زنده محسوب می‌شود که به‌ویژه در فصول گرم سال، شب‌های شلوغی دارد. اگر تصمیم دارید در تابستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید بلیط قطار اهواز را با قیمت ارزان خریداری نمایید و برای خرید بلیط در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان حتما از چند هفته زودتر اقدام کنید؛ چرا که در این فصول مسافران زیادی به شهر گرم و دل‌انگیز اهواز سفر می‌کنند و بلیط قطارهای اهواز سریعا به فروش می‌رسند.

بازار عبدالحمید؛ تجربه‌ای ناب از بازارگردی اهواز

اهواز یکی از شهرهای بی‌نظیر ایران و شاید حتی دنیاست. درحالی که در بخش‌هایی از این شهر، ساختمان‌ها و مراکز خرید لوکس چشمانتان را خیره می‌کند، در بخش‌های دیگر، محو دیدن رنگ و روی سنتی بازارها و اقلام موجود در آن‌ها خواهید شد. بازار عبدالحمید اهواز یکی از آن بخش‌هایی است که حتی اگر فقط در آن قدم بزنید هم حس‌و‌حال خوشایند و نابی خواهید داشت.

بازار عبدالحمید، بهترین مکان برای خرید سوغات اهواز به‌ویژه خرما و محصولات تهیه شده با این میوه شیرین و خوشمزه است. اگر هم دوست دارید با خرید لباس سنتی اهواز، یک یادگاری همیشه ماندگار از این شهر داشته باشید، به بخش فروش لباس‌های سنتی در همین بازار بروید. بازار عبدالحمید، شرایط یک روز کامل بازارگردی را دارد، چرا که می‌توانید در همانجا خود را به خوردن فلافل و سمبوسه مخصوص اهوازی مهمان کنید که بدون شک طعم این خوراکی‌ها با هر جای دیگری تفاوت دارد.

images 1713963219 662900d361c28

بازار مرو اهواز؛ خرید به صرفه و اقتصادی

بازار مرو یکی از بازارهای قدیمی اهواز است. قیمت‌ها در بازار مرو اهواز بسیار به‌صرفه است و به همین دلیل هم برای اهوازی‌ها و هم گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. بازار یا مرکز خرید مرو از دو بخش مسکونی و تجاری تشکیل شده است. مغازه‌های بازار مرو اهواز، معماری ساده و قدیمی شبیه به ۵۰ سال پیش دارند. در این بازار می‌توانید انواع کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی و بسیاری از کالاهای دیگر را خریداری کنید.

آدرس بازار مرو در محله کیانپارس، خیابان ۱۹ واقع شده است. بازارها و مراکز خرید زیادی در محله کیانپارس وجود دارد.

بازار درویشیه

بازارهای اهواز، غالبا قدیمی هستند و حال‌وهوایی متفاوت از پاساژ‌ها و مراکز خرید مدرن دارند. در اکثر این مکان‌ها، از جمله بازارچه درویشیه، اقلام و کالاهای متنوع به فروش می‌رسد. در بازار درویشیه اهواز می‌توانید انواع لباس سنتی اهوازی را خریداری کنید. تعداد زیادی مغازه در دو طرف این راسته وجود دارد و دست‌فروش‌های متعددی نیز بساط خود را در کنار خیابان پهن کرده‌اند. قیمت ها در بازار درویشیه مناسب است.

اگر با ماشین شخصی به بازارچه درویشیه اهواز می‌روید، می‌توانید از پارکینگ عمومی در نزدیکی آن استفاده کنید. البته این بازار دسترسی راحتی به تاکسی دارد و در صورت استفاده از تاکسی دیگر دغدغه جای پارک نخواهید داشت؛ چراکه در کنار این مکان جای پارک به سختی پیدا می‌شود.

فلای تودی؛ پایان جستجوهای شما برای خرید آنلاین بلیط قطار

همان‌طوری که در مطالب فوق اشاره کردیم، سفر با قطار به دلیل راحتی، امنیت و مقرون‌به‌صرفه بودن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفتن به اهواز و سایر مسافت‌های دور و نزدیک است. قطارهای مسیر اهواز امکانات رفاهی خوبی ارائه می‌دهند و حتی در مسیرهای طولانی نیز، شرایط مفرح و آرامش‌بخشی را برای مسافران فراهم می‌کنند. برای انتخاب آگاهانه‌تر و خرید بلیط قطار اهواز متناسب با شرایط و بودجه خود، حتما به سایت فلای تودی مراجعه کنید؛ چرا که در این سایت امکان مشاهده امکانات قطارها، ایستگاه‌های بین راه و مقایسه قیمت‌ها فراهم شده است.

فلای تودی، به‌عنوان یکی از بهترین، معتبرترین و کامل‌ترین آژانس‌های مسافرتی، امکان خرید بلیط قطار و سایر خدمات سفر از جمله رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، خرید تور و خدمات درخواست صدور ویزا را به‌صورت اینترنتی و با کمترین قیمت فراهم کرده است.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/266928

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *