http://didshahr.ir/263118

07:14 :: 1402/06/12

 حجت فتاحی گفت: به‌کارگیری از روش‌های فیزیکی از جمله استقرار نیروهای پلیس در چهارراه‌ها بازدارنده نیست و نصب دوربین‌های هوشمند در چهارراه‌ها و میادین برای کنترل ترافیک در همه شهرهای مختلف استان کاملا ضروری است.

پلیس راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه زمان به‌کارگیری از روش‌های سنتی برای روان‌سازی ترافیک گذشته است، گفت: شهرداری‌ها برای کنترل هوشمند ترافیک با روش BOT از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنند.

حجت فتاحی  در جلسه شورای ترافیک خلخال گفت: به‌کارگیری از روش‌های فیزیکی از جمله استقرار نیروهای پلیس در چهارراه‌ها بازدارنده نیست و نصب دوربین‌های هوشمند در چهارراه‌ها و میادین برای کنترل ترافیک در همه شهرهای مختلف استان کاملا ضروری است.

وی با بیان اینکه خلخال محروم‌ترین شهرستان استان از نظر استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک است، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند برای روان‌سازی و کنترل هوشمند ترافیک با روش BOT (ساخت،بهره‌برداری و واگذاری) از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: اگر چنانچه خواستار کاهش آمار حوادث رانندگی در این استان هستیم باید به سه مقوله مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات بسیار دقت کنیم.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که تنها اعمال قانون از سوی ماموران پلیس راهور در سطح معابر عمومی شهری و یا جاده‌های برون‌شهری بازدارنده حوادث رانندگی نیست.

سرهنگ فتاحی گفت: باید سایر دستگاه‌های اجرایی شورای ترافیک هم به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل نکنند و در غیر این صورت همچنان شاهد افزایش آمار تصادفات رانندگی منجر به جرم فوت در معابر شهری و جاده‌های برون‌شهری خواهیم بود.

وی افزود: شهرستان خلخال در پنج ماه نخست امسال با فوت چهار نفر، رتبه اول حوادث رانندگی درون‌شهری منجر به فوت در استان اردبیل را به خود اختصاص داده است ، این در حالی است که سال گذشته فوتی در تصادفات درون شهری خلخال وجود نداشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در ادامه وجود نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، نحوه امدادرسانی هنگام انتقال مصدومین و همچنین نحوه رسیدگی در بیمارستان را از عوامل دخیل در افزایش و کاهش تلفات رانندگی ذکر کرد و گفت: بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در اردبیل طی پنج ماه نخست امسال تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

زمان استفاده از روش‌های سنتی برای کنترل ترافیک گذشته است

وی به‌کارگیری از سرعت‌گیر و سرعتکاه‌ها در معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری را آخرین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش حوادث رانندگی اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل علت این امر را پایین بودن هزینه نصب سرعت‌گیرها در مقایسه با راهکارهای دیگر مانند نصب دوربین‌های هوشمند ، خط‌کشی برجسته، سرعت‌گیرهای مجازی، حذف نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی، خط‌کشی سه بعدی و پل عابر پیاده ذکر کرد.

سرهنگ فتاحی در ادامه از برگزاری پنج جلسه شورای ترافیک خلخال از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک خلخال موجب شده تا آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح فوت این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار برابر شده و این شهرستان رتبه نخست را در شهرستان‌های مختلف استان به‌خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: افزایش آمار حوادث منجر به فوت درون شهری خلخال موجب افزایش آمار استانی شده است، شهرستان پارس‌آباد در پنج ماهه امسال با کمترین تلفات رانندگی رتبه نخست استان را در کاهش تلفات رانندگی به‌خود اختصاص داده است.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263118

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *