http://didshahr.ir/259198

00:07 :: 1402/01/20

با رعایت چند توصیه ساده و کاربردی، سطح انرژی بدن را تقویت کرد و با نشاط بیشتری از روزه‌داری لذت برد.

پیشنهاد برای حفظ انرژی در ماه رمضان

برخی افراد طی ماه مبارک رمضان دچار حالات خستگی و بی‌حالی می‌شوند که مانع از انجام فعالیت‌های روزمره خواهد شد. این حالت معمولا به‌دلیل تغییر در برنامه‌ خواب و تغذیه اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با چند پیشنهاد انرژی خود را حفظ کنید.

۱- تعادل غذایی داشته ‌باشید

طی دوران روزه‌داری حتما از انواع گروه‌های غذایی استفاده کنید و مصرف سبزیجات را افزایش دهید.

۲- از پرخوری در افطار پرهیز کنید

معده باید به‌آرامی آماده دریافت غذا و گوارش شود. یک فنجان آب ولرم یا چای کمرنگ همراه با یک تا دو عدد خرما اولین توصیه برای افطار است.

 کلیک کنید: موضوعی مهم در برگ سبز خودرو که خیلی‌ها نمی‌دانند 

۳- با آرامش غذا بخورید

هرچه غذا بیشتر جویده‌ شود، هضم و جذب بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، غذا خوردن آهسته به احساس سیری طولانی‌تر کمک می‌کند.

۴- بین افطار تا سحر به‌اندازه کافی مایعات بنوشید

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها به روزه‌داران، تامین مایعات موردنیاز بدن در فاصله افطار تا سحر است. علاوه بر آب، مصرف نوشیدنی‌های سالم مانند آب میوه های طبیعی، شیر، دمنوش‌های گیاهی و سوپ رقیق توصیه می‌شود.

۵- حتما سحری بخورید

در وعده سحری لازم است منابع پروتئین، چربی‌های مفید، میوه‌ها و سبزیجات مصرف شود. باید از خوردن غذاهای چرب و حجیم پرهیز کرد؛ زیرا فشار زیادی به سیستم گوارش وارد می‌کند که موجب احساس خستگی و بی‌حالی طی ساعات صبح می‌شود.

Conserving energy in Ramadan

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259198

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *