بازاریابی با روبیکا راهی برای جذب مشتریان جدید از طریق ایجاد جوامع مختلف در کانالها و گروهها است.
روبیکا در چند ماه اخیر به یکی از سریعترین پلتفرمهای اجتماعی، پیامرسانها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مای ممبر تبدیل شده است. با برخی ویژگیهای منحصربهفرد مانند کانالها، گروهها، برچسبهای رایگان، فضای ذخیرهسازی ابری و غیره توانسته تعداد قابل توجهی از کاربران را به خود جذب کند. اینکه چنین پلتفرم اجتماعی چقدر در موفقیت کسبوکارها نقش خواهد داشت، امری است که باید در گذر زمان از مای ممبر سنجیده شود. اما در حال حاضر میتوان با تبلیغات در روبیکا از توقف پیشرفت یک کسبوکار جلوگیری کرد.
منظور ما از بازاریابی با روبیکا در مای ممبر چیست؟
بازاریابی با روبیکا راهی برای جذب مشتریان جدید از طریق ایجاد جوامع مختلف در کانالها و گروهها است. این هم گروهیها میتوانند شاهد تبلیغات ما بوده و با حفظ تعامل خود (با برند و دیگر اعضا) به سرپا ماندن یک کسبوکار کمک کنند.
همانطور که میدانید در ماههای اخیر با محدودیت دسترسی به برخی پلتفرمهای جهانی، مسئله دیجیتال مارکتینگ در ایران دچار برخی چالشهای جدی شده است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم تا از ظرفیت چنین پلتفرمی استفاده کنید. بازاریابی در روبیکا میتواند مشکلاتی مانند موارد زیر را برطرف کند.
- مسئله ایجاد یک جامعه در مای ممبر با تعامل کاربران
- مسئله پیدا کردن یک فضای مناسب برای انتشار یک محتوای خبری
- مسئله اشتراک گذاری محتوای غنی ساخته شده توسط تیم تولید محتوا
- و غیره.
- ممبر روبیکا
کانالها و گروههای روبیکا ابزار اصلی استراتژی بازاریابی ما هستند که به تعامل با کاربران کمک میکنند. در حالی که کانالها گزینه عالی برای پخش محتوا هستند و میتوان اخبار، مروری بر محصولات، توصیفات و دیگر محتواهای مفید را در آنها به اشتراک گذاشت، گروهها نیز برای تعامل با کاربران گزینه فوقالعادهای هستند. با این وصف ما سه امکان اصلی برای تبلیغات در روبیکا داریم.
۱. کانالهای روبیکا در مای ممبر
کانالهای روبیکا فضاهایی مفید برای اشتراک گذاری و پخش مطالب شما هستند. این بستر چیزی شبیه به گروههای تلگرام است، اما تعاملی نیست. مشترکین میتوانند مطالب را بخوانند، فوروارد کنند، اما نمیتوانند در مورد آنها نظر بدهند. صاحبان کانال میتوانند متنها، تصاویر، فیلمها، فایلهای صوتی، اسناد، لینکهای خارجی را به اشتراک بگذارند. یکی از مزایای کانالهای روبیکا این است که میتوانید تا حدود ۱۰۰۰ کاربر را در کانال خود عضو کنید.
۲. گروههای روبیکا در مای ممبر
همچنین گروههای روبیکا فضایی را ایجاد میکنند که در آن هر عضو میتواند پیام، فیلم، تصویر، فایل ارسال کند. این یک ابزار عالی برای پاسخ به سوالات مشتریان، دریافت بازخورد و تشویق محتوای تولید شده در مورد محصولات / خدمات شما توسط کاربر است. این مورد آخر میتواند کمپینی باشد که تیم تبلیغاتی شما آن را طراحی کرده است.
به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتالی در روبیکا، اکثر مشاغل از رویکرد دو طرفه استفاده میکنند. آنها کانالهایی برای به اشتراک گذاری محتوا، گروههایی برای تعامل با مشتریان و ادامه روند ارتباطات و فرایند فروش ایجاد میکنند.
۳. خرید لایک روبینو | خرید فالوور روبینو در مای ممبر
یکی از مزیتهای جالب عضویت در روبیکا، عضویت رایگان در روبینو است. این فضا جایی شبیه به اینستاگرام است که در آن میتوانید کانالهای محبوب خود را دنبال کرده و با اضافه کردن پستهایی مناسب با کسبوکار خود، تبلیغات در روبیکا را برنامهریزی کنید. از آنجایی که اکثر افراد با اینستاگرام کار کردهاند، فعالیت در فضایی مشابه با آن، سخت نخواهد بود.
ترفندهایی برای تبلیغات در روبیکا
پس از بررسی دلایل مهم و همچنین سه امکان اصلی برای استفاده از این پیامرسان، پیشنهادهایی را برای شما در نظر گرفتهایم تا بتوانید روند پیش روی خود را تسهیل کنید.
· انتخاب یک نام تجاری کوتاه
اگر اکانت روبیکا دارید که میخواهید کانال جدیدی برای روبینو آن راه اندازی کنید، نام کوتاهی را ر نظر بگیرید تا به راحتی فراموش نشود. سعی کنید از ۲ تا ۳ کلمه که حداکثر ۱۲ حرف دارند، استفاده کنید. این فقط یک پیشنهاد است، اما به یاد داشته باشید که انتخاب نام کوتاه برای برندسازی بهتر است. همچنین نام سایر کانالهای محبوب را کپی نکنید. در عوض همیشه سعی کنید ذهن خود را باز نگه داشته و به نامی متفاوت و خلاقانه فکر کنید.
· مطابقت با نام کاربری
اگر میخواهید یک کانال روبیکا ایجاد کنید، باید به آن یک نام کاربری بدهید. مشتریان با وارد کردن نام کاربری شما میتوانند به راحتی از حضورتان در این پلتفرم آگاه شوند؛ بنابراین سعی کنید نام کاربری متناسب با نام کسبوکار خود را انتخاب کنید. اگر این دو مورد یعنی نام کاربری و نام کانال با هم ناسازگار باشند باعث سردرگمی کاربران میشود.
· انتخاب توضیحات و تصاویر مناسب برای کانال و گروه
توضیحات دقیق برای کانال و گروههای شما تبلیغات در روبیکا را بهتر پیش میبرد؛ زیرا وقتی کاربر برای اولین بار به کانال شما میآید، توضیحات را خوانده و اگر آن را مفید بداند به کانال ملحق میشود. پس برای جذب اعضای بیشتر، همیشه اطلاعات مناسب را در توضیحات کانال خود قرار دهید.
همچنین نمایش پروفایل شما در یک دایره اتفاق میافتد؛ بنابراین سعی کنید یک تصویر دایرهای منحصر به فرد برای برند خود ایجاد کنید. اگر میخواهید تعداد مشترکین را در روبیکای شرکت افزایش دهید، برای شروع به یک موضوع خوب نیاز دارید. قبل از ایجاد کانال خود، چند کانال بزرگ را انتخاب کنید و ببینید آنها چه محتواهایی ارسال میکنند. هر روز به پستهای آنها نگاهی بیندازید. این بررسی به شما کمک میکند اولین پست خود را با موفقیت ایجاد کنید.
· تبلیغ در سایر رسانههای اجتماعی برای پشتیبانی از تبلیغات در روبیکا
اگر به این موضوع فکر میکنید که چگونه کانال روبیکای خود را تبلیغ کنیم؟ پاسخ استفاده از دیگر شبکههای اجتماعی شما است. بسیاری از مردم در سراسر جهان از رسانههای اجتماعی برای اهداف یادگیری و سرگرمی استفاده میکنند. برای گسترش کانال خود باید گروههای مرتبط را در فیس بوک و گوگل جستجو کنید.
میتوانید با استفاده از هشتگهای مشترکی که در این فضاها استفاده کردهاید، مشتریان را به مشاهده تبلیغات در روبیکا خود تشویق کنید. به این طریق که چند پست مفید با هشتگهای مشابه در فیسبوک، تلگرام، لینکدین و اینستاگرام مای ممبر خود ارسال کنید. از دنبال کنندگان بخواهید که برای استفاده از پستهای بیشتر به روبیکا مراجعه کنند.
کلام آخر | تبلیغات در روبیکا
استراتژی بازاریابی برای برندهایی که میخواهند به طور موثر با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند، ضروری است. این استراتژی باید با ترجیحات و علایق مخاطبین برند مطابقت داشته باشد و نتایج قوی برای هر کانال به دست آورد. مای ممبر به همین خاطر است که استفاده از رسانههای اجتماعی مانند روبیکا میتواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا فرصت ایده آل برای طرح ریزی استراتژیها را فراهم میکند.