یکی از دغدغه های مهم مدیران شرکت های ساختمانی جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد شرکتشان است و در این مقاله قصد داریم ۵ تکنیک ساده برای رفع این دغدغه را بیان کنیم.
افزایش مشتری شرکت های ساختمانی با ۵ تکنیک ساده
به گزارش مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر یکی از دغدغه های مهم مدیران شرکت های ساختمانی جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد شرکتشان است و در این مقاله قصد داریم ۵ تکنیک ساده برای رفع این دغدغه را بیان کنیم.
قطعا روش های متنوعی برای تبلیغات وجود دارد که می توان از آنها برای معرفی شرکت و جذب مشتریان استفاده کرد، اما در این مقاله نمی خواهیم در مورد روش های تبلیغاتی پیچیده و پرهزینه صحبت کنیم، بلکه دقیقا روش هایی را معرفی می کنیم که در عین سادگی و هزینه پایین، بازدهی و سود بالایی را بخصوص برای شرکت های ساختمانی به همراه داشته باشد.
آگهی در سایت ها
یکی از روش های تبلیغات پیمانکاری ساختمان استفاده از اینترنت و انتشار آگهی در سایت ها، بخصوص سایت های تخصصی حوزه عمران و ساختمان است.
این آگهی ها را می توان به دو نوع موقت و دائمی تقسیم کرد که در نوع موقت، آگهی ساختمانی شما پس از پایان مدت اعتبار آن از سایت مورد نظر حذف می شود و باید برای نمایش مجدد آن آگهی، مجددا هزینه بپردازید. و در نوع دائمی آن که به رپورتاژ آگهی معروف است، نیازی به هزینه تمدید آگهی خود ندارید و با یک بار پرداخت هزینه، تا زمانی که آن سایت فعالیت داشته باشد، آگهی شما در آن نمایش داده می شود.
اگر هدف تبلیغاتی شما بلند مدت باشد، مسلما رپورتاژ آگهی برای شما بسیار کارآمدتر خواهد بود و پیشنهاد ما هم این است که از رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا در درازمدت مشتریان بیشتری نیز جذب کنید و البته پیشنهاد می کنیم که در نوشتن متن آگهی خود، اصول تولید محتوای ساختمانی را رعایت کنید تا اثرگذاری آن افزایش یافته و درصد بیشتری از کسانی که آن آگهی را مشاهده می کنند، به مشتریان شما تبدیل شوند.
بازاریابی تلفنی
یکی دیگر از روش های بسیار موثر در جذب مشتری، استفاده از بازاریابی تلفنی است. داشتن یک تیم فروش تلفنی حرفه ای، می تواند مشتریان شما را چند برابر کند و لازم است که از افراد متخصص و باتجربه در تیم بازاریابی تلفنی خود استفاده کنید و ضمنا بصورت مداوم دوره های آموزشی جدیدی را برای آنها برگزار کنید تا عملکرد آنها را تقویت کرده و در نتیجه بازدهی بیشتری دریافت کنید.
برای دستیابی به شماره های مخاطبان خود نیز با توجه به نوع خدمات و محصولاتی که دارید و همچنین با در نظر گرفتن محدوده ای که در آن فعالیت می کنید، می توانید از سایت های آگهی و از طریق مراجعه حضوری، به جمع آوری لیست مخاطبان و اطلاعات تماس آنها اقدام کنید.
البته سایت هایی نیز هستند که این لیست ها را تهیه می کنند و می توانید لیست مخاطبان هدف خود را از آنها تهیه کنید و سپس تیم فروش تلفنی شما با شماره های این لیست ها تماس بگیرند.
ویدیو مارکتینگ
با استفاده از بازاریابی ویدیویی هم می توانید خدمات و محصولات خود را به بخش بزرگی از مخاطبان معرفی کنید.
قرار نیست که تیزرهای تبلیغاتی حرفه ای تولید کنید یا اینکه تبلیغات ویدیویی خود را در شبکه های تلویزیونی منتشر کنید، بلکه می توانید یک نیرو برای تولید ویدیوهای تبلیغاتی شرکتتان داشته باشید که محصولات و خدمات شرکت شما را معرفی می کند و در مورد ویژگی ها و کاربرد آنها توضیح می دهد و سپس می توانید این فیلم های تبلیغاتی را در سایت هایی مثل یوتیوب و آپارت منتشر کنید.
همچنین می توانید از سرویس افزایش بازدید آپارات استفاده کنید تا ویدیوهای تبلیغاتی شما به افراد بیشتری نمایش داده شوند و بدین ترتیب مخاطبان بیشتری با خدمات و محصولات شما آشنا شوند.
تراکت
یکی دیگر از روش های تبلیغاتی ساده اما موثر این است که از تراکت برای معرفی شرکت ساختمانی خود استفاده کنید.
این روش برای شرکت های کوچک که در محدوده خاصی فعالیت می کنند، بسیار موثر خواهد بود.
با توجه به اینکه در این روش امکان ارائه محتوای زیاد وجود ندارد، به یاد داشته باشید که پیام تبلیغاتی شما باید کوتاه و جذاب بوده و در عین حال ترغیب کننده باشد و ضمنا اطلاعات تماس با شرکت نیز در آن گنجانده شده باشد.
روزنامه ها و مجلات
انتشار آگهی ساختمانی در روزنامه ها و مجلات تخصصی نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. البته استفاده از روزنامه ها و مجلات عمومی و پرمخاطب نیز می تواند در افزایش مشتریان شرکت شما موثر باشد.
نکته مهم این است که تبلیغات شما باید در جایی نمایش داده شود که بیشترین مخاطبان شما در آنجا حضور دارند. بعنوان مثال اگر یک مجله تخصصی در حوزه صنعت ساختمان ۲,۰۰۰ بازدیدکننده دارد و یک مجله عمومی ۲۰,۰۰۰ بازدیدکننده دارد؛ بهتر است که در مجله تخصصی سفارش آگهی خود را ثبت کنید. زیرا بخش زیادی از بازدیدکننده های مجله عمومی، برای موضوعات دیگر از آن استفاده می کنند و به تبلیغات شما توجهی ندارند، در حالی که افرادی که از مجله تخصصی ساختمان استفاده می کنند، عموما مدیران شرکتهای ساختمانی و یا سایر فعالان این حوزه هستند و از این طریق می توانید مشتریان بزرگی را جذب کنید.
مقایسه این روش ها
به لحاظ هزینه ای، روش های آگهی در سایت ها و ویدیو مارکتینگ هزینه بسیار کمی دارند و هزینه فروش تلفنی به استراتژی شرکت شما بستگی دارد که حقوق فروشنده های تلفنی را بصورت ثابت پرداخت کنید یا پورسانتی. همچنین هزینه تبلیغات تراکتی و آگهی در روزنامه ها و مجلات بیشتر از سایر روشهاست.
به لحاظ حجم محتوای تبلیغات هم در روش های آگهی در سایت ها و ویدیو مارکتینگ و بازاریابی تلفنی می توانید اطلاعات کامل را ارائه کنید ولی در روش تراکت و آگهی در روزنامه ها محدودیت زیادی برای ارائه توضیحات وجود دارد و این موضوع می تواند روی کاهش اثرگذار تبلیغات موثر باشد.
از نظر سرعت در اثربخشی تبلیغات، فروش تلفنی و همچنین آگهی در روزنامه ها می تواند در زمان کمتری شما را به هدف تبلیغاتیتان برساند اما روش های آگهی در سایت ها و بازاریابی ویدیویی در دراز مدت تاثیر قابل توجهی را بر روی افزایش مشتریان شما خواهد گذاشت.
سخن پایانی
همانطور که در ابتدا گفته شد در این مقاله سعی کردیم که راهکارهای ساده برای افزایش مشتریان را بیان کنیم و امیدواریم که این نکات برای شما مفید واقع شده باشد.
با توضیحاتی که در بخش مقایسه ارائه شد، پیشنهاد می کنیم که حتما از روش های آگهی در سایت ها و بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.
همچنین می توانید با مجموعه تبلیغاتی سازه برتر در ارتباط باشید و برای طراحی و اجرای تبلیغات خود مشاوره بگیرید و یا برای دریافت خدمات تبلیغاتی مانند تبلیغات کلیکی، طراحی سایت ساختمانی، انتشار رپورتاژ آگهی و تولید محتوای آگهی با این مجموعه همکاری داشته باشید. برای ارتباط با سازه برتر می توانید به سایت این مجموعه به نشانی https://saze20.ir مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۹۱۹۲۶۸۲۶۲۰ تماس بگیرید.