http://didshahr.ir/250481

02:49 :: 1401/05/25

یکی از معایب پشت میز نشستن، قرار گرفتن پاها در وضعیت نامناسب است که پزشکان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامتی، حتما در محیط کار از زیرپایی استفاده کنید.

 

با پیشرفت فناوری ، سبک زندگی ما تغییر یافته است و رو به سمت کم تحرکی خواهیم رفت.در این میان کارمندان بیشتر وقت خود را پشت میز و در حال کار با رایانه سپری می‌کنند اما این پشت میز نشینی قطعا سلامتی را تهدید می‌کند. غیر از محیط کار حتی بد نیست اگر در منزل ساعت طولانی روی مبل و کاناپه می‌نشینید از زیرپایی استفاده کنید. در ادامه به بررسی ضرورت استفاده از زیرپایی می‌پردازیم.

1- کاهش فشار بر زانو

زمانی که ارتفاع میز اداری بلند باشد، شما مجبور می‌شوید برای تناسب قرار گرفتن بدنتان پشت میز، صندلی اداری خود را هم با ارتفاع بلندتری تنظیم کنید. در نتیجه احتمال این که پاهایتان از سطح زمین فاصله بگیرد زیاد است اما اگر یک زیرپایی داشته باشید، از آویزان شدن پاهایتان جلوگیری می‌کنید. قرار نگرفتن پا روی زمین هنگام کار باعث می‌شود فشار زیادی بر زانوی شما وارد شود. گاهی تمامی وسایل شما ارگونومی لازم را دارد اما مناسب قد شما نیست. برای این موضوع نیازی نیست ارتفاع میز و صندلی خود را تغییر دهید، وجود یک زیرپایی مشکل شما را حل می‌کند.

2- جلوگیری از واریس

استفاده صحیح از زیرپایی می‌تواند شما را از ابتلا به بیماری واریس دور کند. این بیماری بر اثر اختلال گردش خون اتفاق می‌افتد. زمانی که ساعت‌های زیادی روی صندلی می‌نشینید و فعالیتی ندارید و عضلات پای شما بی تحرک و ثابت باشد، گردش خون به خوبی کار خود را انجام نمی‌دهد و همین موضوع باعث بروز بیماری واریس خواهد شد.

3- کاهش فشار بر گردن و ستون فقرات

ساعت های طولانی کار روزانه پشت میز و نشستن نادرست روی صندلی باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات می شود. با استفاده از زیرپایی می‌توان امیدوار بود که تمام مدت روی صندلی به طرز صحیحی نشسته و زاویه های ارگونومیک مناسب را حفظ کرده اید که باعث کاهش فشار بر ناحیه گردن و ستون فقرات خواهد شد. روش صحیح نشستن این است که کمی عقب بنشینید در حالی که آزادی عمل لازم به هنگام کار با رایانه را هم داشته باشید . استفاده از زیرپایی باعث ایجاد تماس استاندارد و محکم تر با پشتی می شود. این گونه نشستن باعث کاهش فعالیت عضلات در ستون فقرات و کاهش فشار دیسک کمر خواهد شد.

4- بهبود عملکرد سیستم گردش خون

نشستن مداوم یا دراز کشیدن به مدت طولانی و بدون انجام هیچ گونه فعالیت فیزیکی منجر به اختلال در سیستم گردش خون می شود. یکی از فواید استفاده از زیرپایی در این شرایط کمک به گردش خون مناسب با بالا نگه داشتن پاهاست.در طول یک روز کاری و در حین انجام کار باید سعی کنید اندکی فعالیت فیزیکی داشته باشید. می توانید کمی تغییر در وضعیت نشستن خود ایجاد کنید پاها را حرکت دهید و بازوها را به سمت بالا ببرید.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/250481

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.