بک لینک، همان لینک هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر می روند؛ به این نوع پیوند ها، لینک های خارجی و لینک های ورودی نیز گفته می شود.
این یک لینک به پول اینترنتی است. زیرا لینک ها ارزش دارند و برای داشتن یک وب سایت ارزشمند باید از آنها استفاده کنید.
اگر بخواهیم ارزش لینک های خارجی را به عنوان نمونه به شما نشان دهیم، شما سایت هتلی در کانادا را مدیریت میکنید. اگر ۳ نفر پیشنهاد بدهند که هتل x، هتل خوبی است، به هتل شما بک لینک میدهند و هتل شما را برای گوگل و مخاطب قابل اعتمادتر می کنند.
اگر چندین لینک به صفحه خاصی در دامنه سایت شما هدایت شوند، سیگنال های داخلی به موتورهای جستجو ارسال می شود که اهمیت صفحه را نشان می دهد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ وبمسترسلام بهترین و کامل ترین خدمات در زمینه خرید بک لینک ارزان را ارائه میکند.
لینک های فالو و نوفالو
یکی از تگ هایی که در html وجود دارد، تگ rel نام دارد و به موتور های جست و جو اعلام می کند که خزنده های گوگل این لینک را دنبال کنند یا خیر.
درواقع همه لینک ها در حالت پیشفرض rel فالو محسوب می شوند. در لینک های فالو ، امتیازی از سایت لینک دهنده به سایت گیرنده لینک اهدا می شود ، به همین دلیل لینک های فالو بهترین لینک های هستند.
اما شما مجبورید هنگام لینکسازی از لینک های نو فالو که هیچ اعتباری را به صفحه شما منتقل نمیکنند نیز استفاده کنید، زیرا نقشه لینکسازی شما باید طبیعی جلوه کند و گوگل از این اتفاق هیچ بویی نبرد.لینک های نو فالو به خزنده ها ر وبات های گوگل اعلام میکند که مسئولیت و انتقال اعتبار بر عهده خود گوگل و خزنده های آن است و مستقیما انتقال اعتبار انجام نمی شود.
برای لینک های نو فالو میتوان لینک هایی که از فیسبوک و شبکه های اجتماعی و یا پروفایل ها به هر سایتی می رسد را مثال زد.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ هر نوع محتوایی است که با پرداخت هزینه منتشر می شود. اما نحوه نگارش، طراحی و اجرای آن مانند اخبار، داستان ها، مقالات و سایر مطالب مجلات است.
رپورتاژ را می توان به هر شکلی انجام داد. از محتوای چاپی گرفته تا محتوای صوتی و تصویری.
رپورتاژ ها در قالب کلی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می شوند. در اخبار کسب و کار، هدف، یافتن مصرف کننده و مشتری جدید است و در اخبار سیاسی، هدف، تغییر یا تغییر دیدگاه سیاسی مردم نسبت به یک مشکل، شخص یا حزب است.
چرا باید از رپورتاژ استفاده کنیم
انگیزه اصلی استفاده از رپورتاژهای تبلیغاتی این است که مخاطب در حال حاضر حساسیت خود را نسبت به تبلیغات مستقیم، بیش از هر زمان دیگری از دست داده است.
از لحظه ای که یک بنر تبلیغاتی یا بخشی از پیام های تجاری را در صدا و سیما می بینیم، می دانیم که بمباران انبوهی از شکایات خواهیم بود. در نتیجه همه ما کم و بیش در برابر این نوع تبلیغات مقاوم شده ایم. در زیر نمونه هایی از مقاومت تبلیغات مستقیم آورده شده است:
تعداد تبلیغ کنندگان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. صفحه اخبار را باز کنید و تعداد بنرهای تبلیغاتی صفحه را بشمارید. گاهی اوقات بیش از صد تبلیغ را می بینید که با صد یا دویست پیام متنی کلمه ای همراه است. بنر به عنوان یک لینک تبلیغاتی برای هر کلمه!
ما به سختی می توانیم ادعاهای تبلیغات را باور کنیم. ما می دانیم که شرکت ها ادعا می کنند بهترین و احتمالا قدیمی ترین در بازار خود هستند. باید از همه رقبا بهتر باشد و مشکلات ما را به ارزان ترین و کارآمدترین راه حل کند. در حالی که این ادعاها درست است، ما نمی توانیم آنها را باور کنیم زیرا به آنها عادت کرده ایم.
در رسانه هایی که به طور مداوم و طولانی مدت تبلیغات پخش می کنند (مثلا رادیو و تلویزیون)، بینندگان یاد گرفته اند که در این تبلیغات حرکت کنند. بسیاری از شنوندگان ساعت ورود تلفن همراه خود را تنظیم می کنند و به موقع به توالت می روند تا تبلیغ را پخش کنند.
بسیاری از مرورگرها به ابزارها و افزونه هایی برای عدم دریافت تبلیغات مجهز هستند. بنابراین، اگر تبلیغات در یک وب سایت ارائه شود، احتمالاً برخی از مخاطبان اساساً آنها را به دلیل نمایش حذف خواهند کرد.
جلوگیری از کوری بنرها از دیده شدن بنرها جلوگیری می کند. یعنی اگر مخاطب چندین بار به رسانه مراجعه کند از محل قرارگیری بنرها و نحوه درج آگهی مطلع شده و چشمش به آن عادت می کند. این که او اصولاً متوجه این موضوع نمی شد، با حرکات چشم و نحوه خواندن و مشاهده اش مطابقت داشت، طوری که نمی توانست تبلیغات را ببیند.
در چنین مواردی، گزارش های تبلیغاتی ممکن است شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند. موفقیت بیشتر از تبلیغات و البته کمتر