http://didshahr.ir/230359

۰۰:۵۰ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

با افزایش سن، شما توده عضلانی خود را از دست می‌دهید و سوخت و ساز بدن‌تان کند می‌شود. برای همین است که کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی برای شما کار سختی است.

رژیم لاغری

شما در این سن در معرض خطر بیشتری از بیماری‌ها از جمله افسردگی ، فشار خون بالا و دیابت هستید.

شما باید روش کاهش وزن خود را در این دوره تغییر دهید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

پیاده روی های طولانی

پیاده روی بعد از غذا ،به کاهش وزن کمک و سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند. علاوه بر این ، پیاده روی می تواند به تسکین دردهای بدن کمک کند. برای زنان میان سال پیاده روی بهترین روش برای کاهش وزن است و حتی آثار پیری را کاهش می‌دهد.

مکمل‌ها

مواد مغذی در بدن زنان، در طول فرایند زایمان از بین رفته است. به هر دلیلی ، افزودن ویتامین به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳ مانند اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی از جمله بیماری های قلبی است. با افزایش سن ، نیاز به کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان بیشتر می شود . مکمل کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند.

غذای سالم بخورید

حذف غذاهای فراوری شده می تواند یکی از بزرگ ترین تأثیرات بر وزن شما باشد. رژیم‌های عجیب و غریب را کنار بگذارید و غذای کامل بخورید.
غذاهای کامل غذاهایی هستند که بیش از حد فراوری نشده اند یا افزودنی ها یا مواد مصنوعی به آن ها اضافه نشده است. به عنوان مثال ، از قطعات مرغ نیمه‌آماده و منجمد صرف نظر کنید و یک سینه مرغ ساده کبابی را انتخاب کنید. نوشابه ها و نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید و به جای آن آب بنوشید. نیازی نیست از خوردن لبنیات دوری کنید. تحقیقات فعلی نشان می دهد که میزان بالای مصرف لبنیات به جلوگیری از افزایش وزن در زنان میان سال کمک می‌کند.

حجم غذا

با افزایش سن ، در واقع بدن‌تان به کالری کمتری نیاز دارد اما شما تمایل دارید غذاهای همیشگی را به همان میزان قبل بخورید . باید بدانید ۱۰۰ کالری اضافی در روز می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود.یکی از ساده ترین راه‌ها برای محدود کردن حجم وعده های غذایی در خانه، استفاده از بشقاب های شام کوچک‌تر است. بنابراین از این به بعد سعی کنید اندازه بشقاب‌های خود را به بزرگی همیشه انتخاب نکنید.

۸ ساعت بخوابید

۶۱ درصد زنان یائسه دچار بی خوابی هستند. نوسانات هورمونی می تواند خواب را مختل و حتی فرد سحرخیز را به فردی که شب ها بیدار است تبدیل کند. این تغییرات در الگوهای خواب منجر به میل شدید به مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا می‌شود.

وزنه بزنید

وزنه زدن به زنان در حفظ تراکم استخوان‌هایشان در دوران یائسگی کمک می‌کند.یکی از بهترین راه ها برای افزایش حجم عضلات ، بلند کردن وزنه است. نگران نباشید وزنه زدن ظاهری بزرگ و حجیم به شما نمی‌دهد.درعوض ماهیچه های شما سفت‌ می شود و ظاهر لاغرتری خواهید داشت.از بلند کردن وزنه های سنگین ترسی نداشته باشید اما سعی کنید حرکات با وزنه را زیر نظر مربی انجام دهید تا به کمر خود آسیب نرسانید.

 

وزن چربی شکم

  • لینک کوتاه
  • savalankhabar.ir/230359

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *