http://didshahr.ir/230062

02:18 :: 1400/06/18

زمین خوردن شایع‌ترین علت آسیب در سالمندان است.

ورزش

هرسال تقریبا یک نفر از هر چهار سالمند به‌طور ناگهانی زمین می‌خورد و از هر پنج مورد افتادن، یکی به جراحات جدی مانند شکستگی استخوان یا ضربه به سر منجر می‌شود. در حالی که خوردن داروهای خاص، مشکلات گوش میانی و کم‌شدن بینایی می‌توانند تعادل را تحت تأثیر قرار دهند و احتمال افتادن شما را بیشتر کنند، اما متخصصان معتقدند که از دست دادن توده عضلانی مهم‌ترین علت افتادن‎‌های ناگهانی در سالمندی است.

تمرینات تعادلی و قدرتی می‌توانند توانایی کنترل و حفظ موقعیت بدن شما را بهبود بخشند.

گرم کنید

قبل از هر نوع تمرین، بدن خود را گرم کنید. در حالی که کمرتان را صاف نگه داشته، ایستاده یا نشسته‌اید، پاها را به مدت سه تا پنج دقیقه در محل خود حرکت دهید تا دمای بدن را بالا ببرید و عضلات و مفاصل را آماده کنید.

بدن‌تان را شل کنید

روی یک صندلی بنشینید. یا اگر تعادل بالاتری دارید بایستید و دست خود را به آن بگیرید. حالا مچ پای خود را به صورت دایره وار 10 بار ساعتگرد و 10 بار پادساعتگرد بچرخانید. این حرکت را برای پای دیگر خود هم تکرار کنید.

کشش پا

پشت صندلی محکم بایستید وآن را برای خود تکیه‌گاه کنید. پای راست خود را به طرف بالا به سمت زانوی چپ بکشید. این موقعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. پای خود را پایین بیاورید و با پای چپ خود این حرکت را انجام دهید. برای هر پا سه تا پنج بار این حرکت را تکرار کنید.

توجه: اگر در هر لحظه احساس ناپایداری، سرگیجه یا تنگی نفس دارید، ورزش خود را متوقف کنید، با احتیاط به سمت صندلی بروید و و بنشینید.

نویسنده : مهسا کسنوی


  • لینک کوتاه
  • savalankhabar.ir/230062

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *