http://didshahr.ir/227814

۱۴۰۰/۰۵/۰۹

تخم مرغ از آن خوراکی‌هایی است که به شکل‌های مختلف قابل طبخ است و کمتر کسی پیدا می‌شود که دوستش نداشته باشد.

تخم مرغ

تخم‌مرغ یک منبع پروتئین کامل است و در هر عدد تقریبا ۶ گرم پروتئین دارد که برای همه سنین به‌ویژه نوجوان‌ها در ساخت استخوان‌ و عضله‌سازی‌شان ضروری است. علاوه بر این تخم‌مرغ شامل سلنیوم، فسفر، ویتامین B12 و آنتی‌اکسیدان‌های بی‌شماری است که به سلامت بدن شما کمک می‌کنند.

سلنیوم برای حفاظت و ایمنی بدن، فسفر برای فعالیت مغز و گروه ویتامین‌های B و آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت پوست و رشد مو ضروری است. تخم‌مرغ را می‌توانید در وعده صبحانه مصرف و در طول روز احساس سیری بیشتری کنید.

در تحقیقاتی که به تازگی روی نوجوانان انجام گرفته، مشخص شده است نوجوانانی که برای صبحانه تخم‌مرغ می خورند، در وعده ناهار نسبت به بقیه دوستان خود ۱۳۰ کالری کمتر مصرف می کنند. نکته مهمی که باید در مصرف تخم‌مرغ در نظر داشته باشید، میزان آن است. با این که شما در دوره رشد و بلوغ هستید و بدن‌تان نسبت به بزرگ سالان به میزان بیشتری پروتئین احتیاج دارد اما نباید در خوردن تخم‌مرغ زیاده‌روی کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود در هفته بین ۴ تا ۶ عدد تخم‌مرغ مصرف کنید.

نویسنده : مهسا کسنوی

تخم مرغ

  • لینک کوتاه
  • savalankhabar.ir/227814

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *