هزینه تولید محتوای ویدیویی به چه عواملی بستگی دارد؟
مقدمه
یک ویدئوی مناسب و جذاب به عنوان یک بازاریاب قدرتمند عمل می کند و نگاه ها را به سمت محصولات و خدمات یک کسب و کار جلب می کند. جلب شدن نظر ها بر میزان فروش یک شرکت تاثیر مثبت می گذارد.
هزینه تولید ویدئو یکی از مسائلی است که اولویت بسیاری از کسب و کارها است و خبرش را می گیرند. بسیاری از مشاغل بودجه محدودی دارند و مجبورند که از هزینه تولید یک ویدئو آگاه باشند تا بتوانند خود را مدیریت کنند. وجود داشتن این عوامل است که هزینه ها را بالا و پایین می کند.
شرکت ها دوست دارند تیزر ویدئویی که برایش هزینه می کنند کیفیت داشته باشد تا بتوانند مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنند. اگر آژانسی باشد که سوای از کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم ارائه بدهد بیشتر مورد پسند خواهد بود و به سراغش می روند.
البته باید این نکته را مد نظر داشت که وقتی از قیمت تیزر ویدئویی کم می شود یک سری کارها را آژانس بر رویش اجرا نمی کند تا مشتری را راضی نگه دارد. اگر شرکت ها بودجه اش را دارند بهتر است برای تیزر ویدیویی خرج کنند که کیفیت بالایی دارد، زیرا سودش را خواهد رساند.
آژانس ها معمولا اولویت اولشان این است که مشتری را راضی نگه دارند. به خاطر همین است که قیمت ها را به نحوی تنظیم می کنند که مشتریان برای استفاده از خدماتشان دچار شک و تردید نشوند. معمولا قیمت را عواملی تعیین می کند که در ادامه مقاله قرار است به آن بپردازیم.
محتوای ویدیویی چیست؟
نوعی محتوا است که برای معرفی کسب و کارها از آن استفاده می شود. این نوع محتوا بر میزان بازدید محصولات شرکت ها اثر می گذارد و میزان فروش آنها را بالا می برد و شرکت ها را به اهدافشان می رساند. این محتوا را معمولا آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای شرکت ها تولید می کنند.
هدف از تولید محتوای ویدیویی چیست؟
شرکت ها معمولا اهداف متفاوتی دارند ولی بر روی چند هدف با هم نظرشان یکی است. شرکت ها دوست دارند مشتریان بیشتری داشته باشند. شرکت ها دوست دارند میزان فروششان بالا برود و به درآمد زیادی دست پیدا کنند. کمتر شرکتی است که این اهداف را در سر نداشته باشد و برای رسیدن به آنها تلاش نکند.
عوامل موثر بر هزینه محتوای ویدیویی
برای این که قیمت یک تیزر ویدیویی تعیین شود بعضی عوامل تاثیرگذار هستند. در ادامه برای آشنایی شما خواننده عزیز این عوامل را نام برده و مختصری توضیح می دهیم.
بستگی به کیفیت محتوا:
کیفیت محتوا تاثیر زیادی بر قیمت تولید محتوای ویدئویی دارد. محتوایی که با کیفیت باشد مدت زمان زیادی تولیدش به طول می انجامد. برای یک کار با کیفیت اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو زحمت زیادی متحمل می شوند. کار با کیفیت نظر مشتریان را بهتر به سمت خود جلب می کند و می تواند شرکت را به سودهای کلانی برساند.
یک کار ویدئویی که کیفیت مناسبی ندارد و بهای کمی برایش پرداخته شده است، تیم سازنده مدت زمان کمی را به آن اختصاص داده است. کاری که کیفیت ندارد تاثیر گذاری اش بسیار پایین است و نمی تواند انتظاراتی که شرکت دارد را برآورده کند.
کاری که کیفیتش مناسب نباشد نه تنها مشتریان را به سمت خود جذب نمی کند بلکه آنها را زود خسته کرده و از ادامه دیدن منصرف می کند. معمولا آژانس هایی که از این دست کارها تولید می کنند بهای پایینی را هم برای آن طلب می کنند، بنابراین کیفیت پایین می تواند یکی از دلایل افت قیمت باشد.
بستگی به مدت زمان محتوا:
مدت زمان یکی از عواملی است که بر روی قیمت تیزر ویدیویی تاثیر دارد. هر چه تیزر ویدیویی بلندتر باشد زحمت بیشتری برای تولیدش کشیده شده است و بهای بیشتری را آژانس تولید کننده برای آن طلب خواهد کرد. تیزری که بلند باشد افراد بیشتری در ساختتش مشارکت کرده اند و کاملا طبیعی است که گران باشد.
تیزری که مدت زمان کوتاهی دارد برای آن زحمت کمتری کشیده شده است و متخصصان آژانس زمان کمتری به آن اختصاص داده اند. بنابراین طبیعی می باشد که چنین تیزری قیمت کمتری داشته باشد. البته قانونی نیست که هر تیزری کوتاه تر باشد بهایش کمتر باشد.
ممکن است تیزری از لحاظ زمانی کوتاه باشد ولی تکنیک هایی که بر روی آن به کار برده اند آن را حتی از یک تیزر بلند مدت گران تر کند. تیزر کوتاهی که بر روی آن تکنیک جلوه ویژه اجرا شود قطعا از لحاظ قیمتی بسیار با یک تیزر بلند معمولی فرق دارد و بهای بیشتری را شرکت ها برای تولیدش باید پرداخت کنند.
تعداد افرادی که دخیل هستند:
یکی از عواملی که بسیار بر روی قیمت تیزر ویدیویی تاثیر می گذارد بر می گردد به تعداد افرادی که در آن پروژه همکاری می کنند. هر چه تعداد افراد بیشتر باشد هزینه تمام شده تولید محتوای ویدیویی بالاتر می رود و آژانس باید دستمزد بیشتر بپردازد.
معمولا تعداد افراد را در یک پروژه تهیه کننده آن تعیین می کند. تهیه کننده برآورد می کند کاری که قرار است تولید شود چه میزان بزرگ است و با توجه به حجم کار افراد را برای همکاری در پروژه دعوت می کند. قسمتی از هزینه ها بر می گردد به تعداد افرادی که در پروژه دخیل هستند. هر چه افراد کمتری به کار گرفته شوند قطعا بخشی از هزینه تولید ویدیو کاهش پیدا می کند.
استفاده از جلوه های ویژه:
یکی دیگر از عواملی که سبب می شود هزینه تولید محتوای ویدیویی افزایش پیدا کند استفاده از تکنیک جلوه های ویژه بر روی تیزر ویدیویی رئال و موشن گرافیک است. گاهی در زمان ساختن یک تیزر لازم می شود صحنه ای را به وجود آورد که پر خرج است برای همین آژانس به سراغ جلوه های ویژه می رود.
جلوه های ویژه علاوه بر این که جلوی بعضی خرج ها را می گیرد ولی اجرا کردنش توسط متخصص زحمت دارد و هزینه تولید آن را بالا می برد. جلوه ویژه با این که هزینه ها را افزایش می دهد ولی سبب می شود میزان جذابیت تیزر بالا برود و مخاطب از دیدنش به هیجان بیاید.
تیزری که بر روی آن با جلوه های ویژه کار شده است مخاطبان بیشتری را به سمت خود میکشاند و احتمال استفاده از محصولات و خدمات شرکت توسط کاربران را به طرز بی سابقه ای افزایش می دهد. همین نکته بر میزان سودهای شرکت می افزاید.
کیفیت افرادی که استفاده می شود:
افرادی که برای تولید یک محتوای ویدئویی استفاده می شوند دارای کیفیت متفاوتی هستند. برای تولید یک تیزر نیاز به بازیگر، کارگردان و نور پرداز است. هر چه کیفیت افرادی که استفاده می شوند بالاتر باشد بر میزان هزینه تولید تیزر افزوده می گردد. اگر برای تولید تیزر تبلیغاتی از افراد حرفه ای استفاده شود هزینه بالا می رود.
اگر از افراد معمولی و آماتور برای ساخت تیزر استفاده شود هزینه ها به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند. اما باید این نکته را در نظر داشت که هر چه افراد معروف تر باشند بیننده بیشتری را به سمت تیزر جذب می کنند و احتمال این که تیزر به موفقیت دست پیدا کند بیشتر می شود.
موسیقی اورجینال و اختصاصی:
موسیقی بزرگترین ساخته دست بشر است و اگر بر روی تیزر ویدیویی استفاده شود می تواند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند. موسیقی ای که بر روی تیزر استفاده میتوان کرد به دو شیوه موجود است. شیوه اول این که می توان یک موسیقی آماده از روی اینترنت تهیه کرد و با توجه به حال و هوای تیزر بر روی آن قرار داد. مزیتی که موسیقی آماده دارد این است که برای آن پولی پرداخت نمی شود و هزینه را چندان افزایش نمی دهد.
شیوه دوم باید به سراغ آهنگساز رفت و درخواست تولید یک موسیقی اختصاصی را داد. تولید موسیقی اختصاصی هزینه زیادی دارد و آژانس علاوه بر پول آهنگساز باید هزینه اجاره استودیو را هم بپردازد. همین هزینه ها باعث می شود که استفاده از یک موسیقی اورجینال گران تمام شود و هزینه های ساخت تیزر را افزایش دهد.
استفاده از افکت های صوتی و تصویری:
یکی دیگر از عواملی که هزینه های تولید تیزر ویدئویی را افزایش می دهد استفاده از افکت های صوتی و تصویری بر روی تیزر است. این افکت ها به وسیله متخصص بر روی تیزر قرار داده می شود. قرار گرفتن این افکت ها کمک می کند تا تیزر ویدئویی برای مخاطبان جذاب تر شود و دیدنش را تا انتها دنبال کند، پس با سفارش موشن گرافیک به این جذابیت ها دست پیدا کنید.
نتیجه گیری
همان طور که در مقاله بالا خواندید محتوای ویدئویی از اهمیت بالایی در دنیای تجارت الکترونیک برخوردار است. یک تیزر ویدئویی می تواند سرنوشت یک شرکت را تغییر دهد و مشتریان زیادی را به سمت آنها راهی کند. هر چه مشتری بیشتر باشد بر میزان درآمد شرکت افزوده می شود.
برای شرکت ها قیمت تیزر ویدئویی مهم است و عوامل زیادی هستند که آن را تعیین می کنند. این عوامل اجرایی شدنشان می تواند کیفیت یک اثر را تعیین کند. برای شرکت ها کیفیت کاری که دریافت می کنند بسیار مهم است. یک تیزر خوب می تواند کمک حالشان باشد و میزان درآمدشان را به طرز شگرفی افزایش دهد.